Riktlinjer för domararvode vid match

Vid Sundbybergs IK:s hemmamatcher är det hemmalagets lagledning som ser till att domaren får betalt.

Efter att domaren fått betalt tar man med sig kvittot och besöker SIK Fotbolls kansli för att få tillbaka pengarna man lagt ut.

För att du ska få tillbaka dina domarutlägg, tänka på följande

  1. Ta reda på hur stort domararvodet är för ditt lags serie och kontrollera summan innan du betalar. Klicka här för aktuella arvoden >>
  2. Se till att alla uppgifterna på domarkvittot är ifyllda: namn, personnummer, adress, vilken match som dömts, serie, matchnummer och datum.
  3. Det måste vara just ett domarkvitto du får av domaren. Inga andra kvittotyper är giltiga.
  4. Om domaren inte kan uppfylla ovan punkter ska du INTE betala denne. Du ber då istället domaren kontakta SIK Fotbolls kansli för att i så fall få betalningen i efterhand. Glöm inte att även du måste kontakta kansliet och berätta vad som hänt.

Själva betalningen går till så här

  • Om domaren och ledaren har Swish, sker betalning till domaren via Swish.
  • Om ledaren inte har Swish, sker betalning till domaren kontant.
  • Om domaren inte har Swish, sker betalning till domaren genom insättning på konto.
  • Ledaren kan alltid välja att betala domaren kontant.

Bra att veta...

  • SIK Fotboll kansli sköter tillsättningen av domare för klubbens hemmamatcher i spelformen 5 mot 5.
  • Stockholms Fotbollsförbund sköter tillsättningen av domare för 7 mot 7, 9 mot 9 och 11 mot 11.
  • Om domaren inte dyker upp till matchstart skall matchen spelas ändå. Hemmalaget är då ansvariga för att tillsätta en ersättare som dömer matchen. Ersättning till en "inhoppande” domare betalas om ett kvitto skrivs.
  • Om domaren inte dyker upp till er match anmäler du detta till SIK Fotbolls kansli samt vilken match som drabbades.
  • Gällde det en 7 mot 7, 9 mot 9 eller 11 mot 11-match går det även bra att ta kontakt med Stockholms Fotbollförbund direkt. Ring till 08-444 75 00 och begär koppling till "domaravdelningen".

Lycka till och hör av dig till Kansliet >> om något är oklart.